اینستاگرام در چند سال اخیر به یکی از محبوبترین و بزرگترین شبکههای اجتماعی تبدیل شده است و بگونه ای است که بسیاری از برندها در این شبکه فعالیت دارند و محصولات و خدمات خود را به فروش می رسانند.
میزان استفاده از اینستاگرام در چند سال اخیر بسیار زیاد شده است و بیش از 7۵ درصد از بازاریابان در سراسر جهان از اینستاگرام برای افزایش فروش، کسب درامد و برندینگ استفاده میکنند.
برای بازاریابی در اینستاگرام روشهای بسیاری وجود دارد که ما در این مقاله 15نکتهی طلایی برای بازاریابی در اینستاگرام را توضیح خواهیم داد.
15 نکته طلایی برای بازاریابی در اینستاگرام کدامند؟
نکته یک: یک حساب کاربری بیزنسی بسازید و از آن استفاده کنید
یک حساب بیزینسی بسازید و یا حساب شخصی خود را به بیزینس تبدیل کنید؛ زیرا با بیزنسی شدن حساب شما، به ویژگیهای زیر دسترسی خواهید داشت:
- آمار اینستاگرام یا Insights Instagram
- تبلیغات در اینستاگرام یا Instagram Ads
- خرید در اینستاگرام یا Instagram Shopping
- اطلاعات تماس و ایجاد دکمه برای نشان دادن اطلاعات شما در صفحهی حساب کاربری
نکته دوم: اهداف خود را بسیار واضح تعریف کنید
اهداف کارفرما باید پیش از انجام تبلیغات مشخص باشد. به بیان دیگر گاهی کارفرما صرفا تمایل به برندینگ دارد و گاهی علاوه بر برندینگ نیاز به فروش محصولات و ارائه خدمات آنلاین دارد و به نوعی هدف اصلی آن فروش از طریق اینستاگرام می باشد. باید آگاهی های خود را در موارد زیر افزایش دهید.
- افزایش آگاهی از برند و تجاری شدن برند شما
- افزایش راه و روش برای فروش بیشتر محصولات وارائه خدمات کسب و کارتان
- مشخص کردن استراتژی برای فعالیت در اینستا
نکته سوم: پروفایل خود را بهینه کنید
یک بایو خوب ایجاد کنید و خودتون را به بهترین حالت ممکن به مخاطبتان معرفی کنید. بایو مناسب و خوب تاثیر زیادی بر روی مخاطب و افزایش کاربر دارد.
حتی جالب تر می شود که در صورت داشتن آدرس وبسایت، آن را در بایو قرار دهید. اطلاعات تماس خود را یا در بایو قرار دهید یا وارد بخش اطلاعات تماس (Call to Action ) کنید.
پس از بایو مهم ترین بخش در پیج اینستا، دسته بندی( هایلایت) می باشد. این قسمت ماهیت برند شما، خدماتتان و محصولاتتان را مشخص کرده و معرفی می کند.
نکته چهارم: از استوری های اینستاگرام نهایت استفاده را ببرید
با گذاشتن استوری در زمان مناسب و بهترین زمان پیج برای استوری گذاشتن،از تعامل با کاربران نهایت استفاده را ببرید. یک استوری مناسب بهتر است یکی از ویژگی های زیر را داشته باشد:
استوری تلینگ بذارید یا به معنای بهتر یک داستان ساده و جذاب تعریف کنید و مطلبی با ارزش خلق کنید.
از محتوای تصویری و اینفوگرافیک استفاده کنید.
CTA قرار دهید و با استفاده از لینکها علاوه بر swipe up ، از امکان دعوت به عمل یا CTA کمک بگیرید تا فالوورهای شما ترغیب شوند.
از گیفت ها و دیگر امکانات استوری بهره ببرید. مثال از باکس های سوال، نظر سنجی، استیکر شمارش معکوس و ... استفاده کنید.
نکته پنجم: لایو اینستاگرام
گذاشتن لایو اینستاگرام برای ارتباط با کاربران و مخاطبان راه مناسبی است. با گذاشتن لایو حتی می توانید یکی از کارهای زیر را برای جذابیت بیشتر استفاده کنید.
- یک گفت و گوی مشترک با دوست خود یا متخصص برگزار کنید.
- کارگاه آموزشی برگزار کنید.
- صرفا برای گفت و گو و پاسخگویی به سوالات فالوورها برگزار کنید.
- با مشتری خود صحبت کنید.
برای مشاهده سایر نکات به مقاله بازاریابی از طریق اینستا مراجعه کنید.
همین حالا کسب درآمد از اینستاگرام را آغاز کنید
اگر هنوز شروع نکرده اید، همین حالا دست به کار شوید و زمان را از دست ندهید. با ما تماس بگیرید و در مدت زمانی کوتاه برند شوید.
لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در زیر همین پست به اشتراک بگذارید.