تولید محتوا یکی از بهترین راه ها برای معرفی خود و ارتباط برقرار کردن با مشتریان و کاربران می باشد. تولید محتوا در بسیاری از جاها کاربرد دارد؛ اما موردی که مکان ها را از هم تمایز می کند، استراتژی تولید محتوا می باشد. در اینجا قرار است درباره استراتژی تولید محتوا برای سوشال مدیا صحبت کنیم.
چرا به استراتژی تولید محتوا نیاز داریم؟
از آنجا که بیان کردیم تولید محتوا برای ارتباط با مخاطب می باشد و به نوعی ستون فقرات سایت یا شبکه های اجتماعی می باشد. برای خلق محتوای جذاب و کاربر پسند باید طبق شبکه اجتماعی استراتژی داشته باشیم تا محتوایی بهینه و در راستای آن پیشرفت کسب و کارمان تولید کنیم.
شاید بنظر تولید محتوا برای سوشال ساده و بدون پیچیدگی باشد؛ اما یسوال تا بحال تفاوت در اثر پذیری شبکه ها و محتواها برای شما سوال شده؟ و به چگونگی تاثیر پذیری فکر کرده اید؟؟
با ما همراه باشید تا پاسخ سوالات خودتونو بگیرید و در نهایت با رعایت موارد شاهد افزایش فروش و رونق کسبوکارتان شوید.
شبکههای اجتماعی
استراتژی تولید محتوا یک پله و قدم عقب تر از تولید محتوا می باشد. این زمینه باید برای تولید محتوای گیرا رعایت شود.
افراد بهطور کلی به سه دلیل از شبکههای اجتماعی استفاده میکنند:
- مطلع شدن
- سرگرمی
- ارتباط برقرار کردن.
چطور استراتژی تولید محتوا برای شبکههای اجتماعی داشته باشیم؟
حال که بطور دقیق اهداف کاربران را از گشتن در شبکه های اجتماعی متوجه شدیم؛ با توجه به آن در راستای کسب و کارمان استراتژی تولید محتوای خود را برنامه ریزی می کنیم.
نکاتی که در تولید محتوا برای شبکههای اجتماعی باید به آنها توجه کنید:
- تا حد امکان افکار جدید و اطلاعات دست اول را به اشتراک بگذارید
- محتوای سرگرم کننده تولید کنید یا از طریق به اشتراک گذاری اجراها، نوشتهها و ویدیوهای سرگرم کننده را معرفی کنید.
- با تولید محتوایی جذاب با کاربران خود ارتباط گرفته و خدمات خود را معرفی کنید.
بطور کلی محتوا پادشاه است.
این جمله جذاب محتوا پادشاه است از بیل گیتس می باشد و دلیلشان بر این بوده که در کسبوکار آنلاین، جذب مخاطب، تبدیل مخاطب به مشتری، انجام فروش و ذوق زده کردن مشتری فقط بهوسیلهی محتوا انجام میشود.
چه نوع محتوایی برای شبکههای اجتماعی مناسبتر است؟
تولید محتوا چند نوع متنی، ویدئویی و تصویری و شنوایی بصورت پادکست دارد؛ برای مطالعه بیشتر به تولید محتوا چیست رجوع کنید.
اما برای انتخاب نوع تولید محتوا باید به نوع شبکه خود در کنار کسب و کار خود دقت کنید.
توییتر- فیسبوک و لینکدین و یوتیوب 4 تا از پرطرفدارترین شبکه ها هستند که محتوای متنی و تصویری بصورت اینفوگرافیک و ویدئو برای آنها کاربرد دارد.
اینستاگرام که برگرفته از فیسبوک می باشد؛ در حال حاضر بزرگترین شبکه اجتماعی از لحاظ داشتن کاربر و جستجو در آن است. تمامی انواع محتوا در این شبکه کاربرد دارد.
بدلیل آنکه تصویر ماندگاری بالایی دارد؛ باید با تصویر و فیلمبرداری از محصولات، دفتر کار و تیم کارکنان و برخی موارد مربوط به مشتریانتان، جوانب مختلف کسبوکارتان را با انسانها به اشتراک بگذارید و ذهن کاربران ماندگار شوید.
جهت برون سپاری تولید محتوا در شبکه های اجتماعی فعالی که دارید؛ می توانید براساس تعداد رضایت ها به ما اعتماد کرده و محتوای خود را به ما بسپارید.