یکی از روش های برندینگ و به بیان دیگر اصولی ترین روش های برندینگ، شناخته شدن و بازاریابی از طریق محتوا می باشد. برای بازاریابی محتوا علاوه بر اینکه محتوا باید با کیفیت و جامع باشید؛ باید براساس اصول سئو نوشته شده باشد. در ادامه این مقاله درباره اصول سئو برای محتوا توضیح داده شده است.

سئو محتوا چیست؟

سئو   فرآیند بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی کاربران می باشد.. هرچه اصول سئو در یک سایت بهتر رعایت شده باشد، میزان بازدید از آن وب سایت افزایش خواهد یافت. شناخت اولیه سئو به دهه 90، هنگام ظهور اولیه موتورهای جستجو باز می گردد؛ و اکنون به یک روش بازاریابی حیاتی و صنعت رشد تبدیل شده است.
سئو شاخه های مختلفی دارد و شامل بخش های مختلفی می شود که در اینجا اصول آن برای تولید محتوا در جهت بهینه سازی محتوا توضیح داده شده است.

اگر محتوای تولید شده، بهینه سازی نشود باعث پایین آوردن رتبه سایت می شود.

چگونه محتوای سایت خود را سئو کنیم؟

  • شناسایی نیازهای محتوایی کاربران:

درک این موضوع که کاربران به دنبال چه کلمات کلیدی هستند؟ گوگل گزینه ای خوبی است که میزان جستجو و اهمیت هر یک از کلمات کلیدی که در موتور جستجو را به شما نشان می دهد.

  • تولید محتوای ارزشمند:

ایجاد محتوایی با کیفیت و در کنار آن بهینه سازی شده در رتبه بندی سایت بسیار موثر است.

 که اکثر جستجوگران به دنبال آن هستند. اگر به دنبال رتبه بندی یک موضوع یا یک کلمه کلیدی هستید به بهینه سازی محتوای خود برای موتورهای جستجو نیاز خواهید داشت. الگوریتم گوگل مرتبط ترین محتوا که با کیفیت باشد و طبق اصول سئو نوشته باشد؛ را در رابطه با هر کلمه کلیدی را نشان می دهد

  • جذب لینک از سایت های معتبر و مرتبط:

با استفاده از روش های مختلف لینک بیلدینگ، از سایت های دیگر به سایت خود لینک بگیرید و ارزش و اعتبار سایت خود را در نظر گوگل را افزایش دهید.

 

15 نکته مهم سئو در تولید محتوا

تولیدمحتوا و سئو

1) بهینه سازی عنوان یا تیتر محتوا

نکات متعددی برای بهینه سازی تیتر یا عنوان محتوا  وجود دارد. مثل «تعداد کلمات تیتر»، «وجود کلمات کلیدی در تیتر»، «منحصر به فرد بودن تیتر هر صفحه»، «استفاده از برند در تیتر» و...

2) استفاده از تصاویر در محتوا

همه پست‌ها لزوماً نیازمند تصویر نیستند، با این حال بهتر است از تصاویر در پست خود استفاده کنید.

دلیل استفاده از تصاویر؟

  1. تصاویر بر احساسات موثر هستند.
  2. تصاویر توانایی بیان داستان و تبدیل متن های طولانی به کوتاه تر برای خواندن آسان تر دارد.

3) بهینه سازی نام عکس ها در محتوا

نوشتن محتوا جایگزین نام عکس ها در محتوا به دو دلیل زیر مهم است:

  • سئو: در صورت نداشتن نام موتورهای جستجو گوگل نمی توانند عکس را ایندکس کرده یا بخوانند؛ در آن صورت نیز محتوا شما از نظر گوگل فاقد تصویر است.م

  • خوانندگان: اگر عکس شما در پست آپلود نشود، خوانندگان با دیدن نام عنوان در می بایند که قرار بوده چه چیزی نمایش داده شود.

 

4) بهینه سازی آدرس صفحات (URLs)

URL پست شما یک آدرس خاص و منحصر به فرد در وب است. URL واژه اختصاری Uniform Resource Locator است که به معنی منبع یاب یکنواخت می‌باشد.  هر صفحه مطلب و تصویری از سایت شما دارای URL منحصر به خود است.

URL پست بهتر است کوتاه باشد و هرچه کوتاه تر بهتر فقط باید شامل کلمه کلیدی باشد.

 

5) استفاده از لیست های عددی یا نقطه ای

از لیست عددی یا نقطه ای برای منظم و قالب بندی خاص ظاهر محتوا استفاده کنید. این کار باعث بالا رفتن میزان خوانایی می شود و در صورت بیان موارد، کاربر در یک نگاه می تواند موارد لازم لیست و محتوا را ببیند.

جهت مطالعه ادامه نکات مهم سئو محتوا از جمله لینک سازی داخلی و خارجی به مطلب تولید محتوا براساس اصول سئو مراجعه کنید.