طراحی سایت تخصص نوزده ساله ماست

۷ مطلب در آذر ۱۳۹۶ ثبت شده است

دیجیتال مارکتینگ



join🔜https://www.instagram.com/farakaranet/


دیجیتال مارکتینگ فراکارانت


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
karait farakaranet

استفاده از جاوا اسکریپت در طراحی سایت و زیباسازی آن

 

قبلا خواندید که در طراحی سایت باید زبانهای برنامه نویسی آن را بدانید و بتوانید به صورت درست از آن استفاده کنید که یکی از این زبان های برنامه نویسی تحت وب که بسیار معروف است و قابلیت های فراوانی به سایت و طراحی سایت شما اضافه میکند زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت است.

قبلا در مورد تاریخچه طراحی سایت خواندید که این زبان در سال 1995 به دنیای طراحی سایت عرضه شد و برنامه نویسان توانستند به کمک آن و ترکیب جاوا اسکریپت با زبان برنامه نویسی Html امکانات بسیار زیادی به سایت های ساده و بیروح گذشته اضافه کنند.

 

 

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

 

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در طراحی سایت

هنگامی که زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت برای استفاده عمومی توسط شرکت Sun micro system عرضه شد بسیاری از برنامه نویس ها توانستند با کمک این زبان امکانات جانبی بسیاری به طراحی سایت اضافه کنند که در نوع خودش بینظیر بود.

امکاناتی مانند افزودن افکت های زیبا در طراحی سایت مانند باریدن برف یا باران در سایت، متن متحرک در نوار عنوان مرورگر، پیغام خوش آمد گویی و خداحافظی به کاربر و سایر امکاناتی از این دست که اگر از کاربران قدیمی اینترنت هستید حتما آنها را به یاد دارید که با پیشرفت اینترنت و به بازار آمدن زبانهای برنامه نویسی جدید کم کم استفاده از جاوا اسکریپت در طراحی سایت کمرنگ شد و جای خود را به PHP داد.

امروزه از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت بیشتر برای بستر سازی برای طراحی سایت های پیشرفته و نرم افزارهای تحت وب مانند سیستم های چت و پشتیبانی آنلاین و همچنین برگزاری سمینارهای اینترنتی استفاده میشود و دیگر برای طراحی سایت کمتر از آن استفاده میشود و اگر هم شخصی بخواهد در طراحی سایت خود از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت استفاده کند برای دادن افکت و زیبا سازی منو ها و تصاویر و فرم ها از آن استفاده میکند.

طراحی سایت و زیباسازی آن با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

دستوراتی که برای زیباسازی و افکت دادن به بخش های مختلف سایت با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت نوشته میشود معمولا در یک فایل با پسوند JS. نگهداری میشود که به آن اپلت Applet گفته می شود.

در کدهای سایت فقط کافی است این فایل را فراخوانی کنند و هر بخشی از سایت که این اپلت ها فراخوانی شود، بلافاصه کدهای داخل آن خوانده میشود و نتیجه آن در مرورگر به کاربر نمایش داده میشود.

و برای این روند ترجمه اپلت ها به صورت درست انجام شود باید از مرورگرهایی استفاده شود که از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در طراحی سایت پشتیبانی میکنند که از جمله این مرورگر ها میتوان به فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و کروم اشاره کرد و همچنین امروزه اکثر گوشی های همراه هم از جاوا اسکریپت پشتیبانی میکنند و مشکلی برای اجرا کردن دستورات آن ندارند.

با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت میتوانید امکانات بسیار خوبی به سایت های خود اضافه کنید و بخش هایی که کاربر به آن نیاز دارد را در سایت قرار دهید و مطمئن باشید که کاربران شما از این تغییرات راضی خواهند بود.

رضایت کاربر یعنی افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت و جلوگیری از خروج کاربران از آن و در نتیجه کاهش نرخ پرش سایت. ولی باید دقت کنید که استفاده از این زیبا ساز ها باعث آزار کاربران در طراحی سایت نشود.

به عنوان مثال امروزه دیگر هیچ طراحی از پیام های خوش آمدگویی یا مثلا بارش برف در سایت خود به عنوان زیباسازی استفاده نمیکند، زیرا استفاده از هر امکاناتی برای خودش بازده مشخصی دارد و با گذشتن از آن دوره عملا منسوخ میشود و نباید دیگر از آن استفاده کرد. بلکه باید به فکر خلاقیت و پیدا کردن روشهای جدید استفاده از آن بود و برای تمام زبان های برنامه نویسی از جمله جاوا اسکریپت هم همین قانون در طراحی سایت وجود دارد.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید.   

 

 

 

صفر تا صد راه اندازی سایت و طراحی سایت
طراحی سایت و انتخاب رنگ ها
استفاده از تصویر در طراحی سایت
طراحی سایت با قالب آماده

سوالاتی که باید از شرکت طراحی سایت بپرسید
7 نکته مهم در طراحی سایت
قیمت طراحی سایت

 

جهت آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات فراکارانت مشاهده صفحات زیر توصیه شده است...
 

 

مقایسه پلان های هاست    مقایسه پلان های طراحی سایت        مقایسه پلان های پشتیبانی       مقایسه پلان های بسته خدمات امنیت SSL     نمونه کارهای طراحی سایت        

 

 

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
karait farakaranet

طراحی سایت با نرم افزار سایت ساز

هر شخصی دوست دارد برای رونق کسب و کار و معرفی کالا و خدمات خود در دنیای اینترنت یک سایت داشته باشد و با کمک آن سایت یا فروشگاه اینترنتی بتواند به صورت رایگان صدای خود را به گوش میلیونها کاربر از سراسر جهان برساند.

در گذشته مطالبی در مورد طراحی سایت و زبانهای برنامه نویسی شامل: جاوا، html و فلش ارائه کردیم که مطالعه آنها برای راه اندازی سایت میتواند کمک بزرگی باشد. در این مقاله انواع نرم افزار طراحی سایت معرفی میشوند که با کمک آنها حتی افراد مبتدی هم میتوانند طراحی سایت انجام بدهند و لذت داشتن یک سایت اینترنتی را از دست ندهند.

 

طراحی سایت با سایت ساز

برای شروع پروسه طراحی وب سایت خود باید ابتدا هاست مناسب و دامنه خریداری کنید. زیرا اینها پایه و بستر راه اندازی هر سایتی هستند.

فقط باید دقت کنید که هرگز از هاست رایگان استفاده نکنید چون صدمات جبران ناپذیری به شما خواهد زد و ارزش ریسک کردن را ندارد و  بعد از ایجاد بستر مناسب  شروع به راه اندازی سایت خود بکنید.

برای افراد مبتدی که اطلاعات کمی در این موضوع دارند و میخواهند از صفر شروع کنند پیشنهاد میکنم از سیستم های مدیریت محتوا مانند: وردپرس یا جوملا استفاده کنند. چون این نرم افزارها که به صورت رایگان عرضه میشود امکانات بسیار زیادی در اختیار شما قرار میدهد و با کمک آن میتوانید هر نوع طراحی سایت با هر امکاناتی که نیاز دارید راه اندازی کنید. همچنین برای افزودن قابلیت های جانبی به آن هزاران افزونه Plugin وجود دارد که میتوانید از آنها استفاده کنید.

 

 نرم افزار طراحی سایت

معرفی انواع نرم افزار طراحی سایت

1 -Microsoft Expression web

این نرم افزار طراحی سایت که توسط کمپانی ماکروسافت عرضه شده در ابتدا با نام FrontPage در مجموعه نرم افزارهای اداری آفیس Office وجود داشت. کم کم از این بسته خارج شد و به عنوان یک نرم افزار طراحی سایت به بازار آمد.

این نرم افزار طراحی سایت به شما کمک میکند تا به راحتی بخشهای مورد نظرتان را به سایت اضافه کنید. امکانات این نرم افزار بیشتر برای افرادی مناسب است که قصد راه اندازی یک سایت استاتیک به زبان html و جاوا را داشته باشند و قدرت مانور زیادی در اختیار شما قرار نمیدهد. اگر به سراغ آن میروید باید آشنایی با زبانهای برنامه نویسی در حد ابتدایی داشته باشید.

2 - Adobe Dreamweaver :

این نرم افزار طراحی سایت مبتنی بر ویندوز هم توسط شرکت بزرگ ادوبی عرضه شده که محصولات گرافیکی آن مانند: فوتوشاپ Photoshop، پریمیر Premier، این دیزاین InDesign، افتر افکت After Effect و ..... کاملا برای کاربران شناخته شده است. محیط کاری این نرم افزار هم مانند نرم افزار اکسپرشن وب بیشتر حالت برنامه نویسی و نیمه حرفه ای دارد. و اگر اندکی به زبانهای برنامه نویسی تحت وب آشنایی داشته باشید میتوانید خیلی راحت با قرار دادن کدها در کنار هم طراحی سایت خود را انجام دهید.

3 - Coffecup Html Editor :

نرم افزار طراحی سایت قدیمی و نام آشنایی که سالهاست در بازار موجود است و خصوصا برای افراد آماتور بسیار کاربرد دارد. چون بسیاری از کدها بصورت آماده در این نرم افزار طراحی سایت تعریف شده است. و فقط با چند کلیک میتوانید آن کدها را به صورت اتوماتیک به سایت خود اضافه کنید و ساعتها وقت برای برنامه نویسی کدها نگذارید.

4 - Artisteer  :

نرم افزار طراحی سایت آرتیستر یک صفحه ساز به تمام معنی است که برای طراحی سایت فوق العاده کاربردی است. این نرم افزار طراحی سایت توانایی این رو دارد که بصورت مرحله به مرحله به شما کمک کند. از ابتدا رنگبندی کلی سایت را انتخاب کنید و در مراحل بعدی کم کم حالت اسلایدر، حالت و افکت منو ها، انتخاب پس زمینه برای کل سایت یا بخشهای مختلف و ......

امکانات نرم افزار آرتیستر فوق العاده است و حتی یک فرد که هیچ اطلاعی از طراحی وب سایت نداشته باشد میتواند یک قالب عالی طراحی کند. فقط کافیست در هر مرحله ای تنظیمات دلخواه انجام داده بشود.

در نرم افزار طراحی سایت آرتیستر شما میتوانید پروژه نهایی را به صورت html یا به عنوان قالب برای وردپرس و جوملا خروجی بگیرید و از آن استفاده کنید.

البته این نرم افزار طراحی سایت رایگان نیست ولی طبق عادت ما ایرانی ها با یک جست و جوی ساده میتوانیم نسخه قفل شکسته آن را دانلود کنیم و از آن برای طراحی سایت استفاده کنیم.

پیشنهاد میکنم حتما این نرم افزار طراحی سایت فوق العاده را تست کنید و به قدرت و امکانات آن پی ببرید.

5 - Visual Composer  :

ویژوال کامپوزر یک افزونه است که برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس نوشته شده و یکی از معروف ترین افزونه های صفحه ساز است. برای کار کردن با این افزونه باید طراحی سایت شما بر پایه وردپرس نصب شده باشد و این افزونه را هم روی سایت خود نصب کنید و به :

داشبورد مدیریت >>>>>> برگه ها >>>>> افزوده برگه

بروید و در بخش ساختن صفحه جدید دکمه Visual Composer را میبینید. با کمک این افزونه میتوانید به صورت WYSIWYG سایت طراحی کنید و فقط امکانات مختلف را از طریق کشیدن و رها کردن به سایت اضافه کنید و نهایتا صفحه جدید را ذخیره کنید.

طراحی سایت WYSIWYG یا  What You See Is What You Get یعنی هر چیزی که شما در محیط ویرایشگر یا همان صفحه ساز این نرم افزارها میبینید همان چیزی است که در نهایت آماده میشود و کاربر میتواند ببیند. در واقع نرم افزارهایی که با این اسم شناخته میشوند در طراحی بصری به شما کمک میکند و همان چیزی که طراحی کرده اید را پیش چشم کاربر قرار میدهند.

ویرایشگر ویژوال کامپوزر فقط هنگام ایجاد صفحه جدید فعال میشود و در برگه نوشته ها نمیتوانید از آن استفاده کنید.

با کمک این افزونه میتوانید بخش های زیر را به طراحی سایت خود اضافه کنید:

  • اسلایدر تصاویر با لینک یا بدون لینک
  • اسلایدر آخرین مطالب یا مطالب دلخواه
  • افکت گذاری روی تصاویر
  • جعبه های متن یا اطلاعات
  • جعبه های شبکه های اجتماعی
  • پخش کننده ویدئو یا موسیقی
  • جداول و خط های افقی
  • چند ستونه کردن صفحه و تنظیم عرض هر صفحه
  • ویرایشگر حرفه ای وردپرس دارای محیطی گرافیکی و جذاب
  • کاملا ریسپانسیو و قابلیت نمایش در موبایل و تبلت ها
  • دارای بیش از 40 المان آماده
  • دارای طرح های آماده برای استفاده در سایت
  • سئو فوق حرفه ای و مچ شده با افزونه سئو وردپرس yoast
  • قابلیت سفارشی سازی
  • قابلیت ذخیره برگه ایجاد شده برای استفاده از طرح صفحه در دیگر صفحات
  • قابلیت کنترل css محتوای صفحه
  • دارای دو طرح ویرایش زنده در سایت و در مدیریت
  • ایجاد انواع سطرها با سازهای مختلف
  • ایجاد ستون های مختلف در سایز های مختلف
  • قابلیت درگ و دراپ / کشیدن و رها کردن
  • پشتیبانی از پست فرمت وردپرس و قابلیت استفاده در پست فرمت های مختلف
  • طرح های پازلی و شبکه ای حرفه ای
  • گالری تصاویر
  • المان نمایش زبانه ها

و جالب است بدانید که تمامی این امکانات به صورت Drag N Drop است. یعنی با کشیدن و رها کردن بخش مورد نظر در صفحه میتوانید آن امکانات را به صفحه خود اضافه کنید. و تعداد زیادی افزونه هم برای آن نوشته شده که با نصب کردن آن امکانات ویژوال کامپوزر چندین برابر میشود که میتوانید از آن در طراحی سایت خود استفاده کنید. نسخه فارسی شده این افزونه هم توسط تعدادی از تیم های برنامه نویسی ایرانی ایجاد شده که با قیمت های خوبی برای فروش ارائه شده است. اگر تخصص کافی در زبان انگلیسی ندارید میتوانید نسخه فارسی آن را خریداری کنید.

مواردی که در بالا مطالعه کردید تعدادی از مهمترین صفحه سازها برای افراد مبتدی و تازه کار بود که نمی خواهند از قالب آماده برای طراحی سایت خود استفاده کنند.

البته بعضی از قالبهای حرفه ای دارای صفحه سازهای داخلی هم هستند که با کمک آنها میتوانید بدون نیاز به هیچ افزونه جانبی صفحات دلخواه را ایجاد کنید.

از معروف ترین آنها میتوان به قالبهای: Betheme ، Avada ، X theme اشاره کرد. تمامی این قالبها پولی هستند ولی میتوانید نسخه های فارسی ساز شده یا انگلیسی آن را با یک جست و جوی ساده دانلود کنید.

در کنار استفاده از این نرم افزارها برای طراحی سایت شخصی میتوانید کسب درآمد هم داشته باشید و پول خوبی از این راه کسب کنید. برای نزدیکان و آشنایان خود که قصد دارند سایتی راه اندازی کنند کار انجام دهید. البته باید در طراحی سایت نکاتی رعایت شود تا نتیجه کار استاندارد باشد و باعث آزار کاربران نشود.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید.   

 

 

پروژه طراحی سایت و مراحل آن

طراحی سایت و اصول آن برای بهترین بودن

استفاده از تصویر در طراحی سایت

چرا باید طراحی سایت را تغییر دهید

نقش فرم ها در طراحی سایت

رازهای طراحی سایت

طراحی سایت و عواملی که باعث آزار کاربران میشود

آیا طراحی سایت مهم است

طراحی سایت و انتخاب رنگها

مطالعه این مقالات به شما کمک میکند که دید بهتری نسبت به پروسه طراحی سایت داشته باشید و بتوانید سایتهای بهتری طراحی و راه اندازی کنید. دقت کنید اگر از ابتدا اصول کاری را یاد نگیرید و ناشیانه پیش بروید در آینده حتما با مشکلاتی مواجه میشوید که حل کردن آن برای شما بسیار وقت گیر و حتی پر هزینه خواهد بود .پس دقت کنید که خشت اول را نباید کج بگذارید تا عواقبش برای شما سنگین نباشد و بتوانید به موفقیت برسید.

 

جهت آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات فراکارانت مشاهده صفحات زیر توصیه شده است...
 

 

مقایسه پلان های هاست   
مقایسه پلان های طراحی سایت       
مقایسه پلان های پشتیبانی       
مقایسه پلان های بسته خدمات امنیت SSL     
نمونه کارهای طراحی سایت        

 

 

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
karait farakaranet

CDN چیست و چرا از آن استفاده کنیم

 CDN یا Content Delivery Network که در فارسی به آن شبکه توزیع محتوا هم گفته میشود یک راه کار بسیار موثر در بهبود سرعت سایت است. امروزه تمامی متخصصان بهینه سازی سایت و افراد حرفه ای بر این نکته تاکید دارند که افزایش سرعت سایت یکی از مهم ترین عوامل در بهبود رتبه سئو و رنکینگ سایت است.
عواملی مانند: نوع سیستم مدیریت محتوا، زبان برنامه نویسی سایت، نوع محتوا سایت، کیفیت هاست میزبانی کننده در سرعت داخلی سایت نقش دارد و از سوی دیگر استفاده از CDN سرعت خارجی سایت را تا حد چشمگیری بهبود میدهد.

اکثر سرویس های تست سرعت سایت مانند: gtmetrix وgoogle page speed همواره به کاربران توصیه میکنند که در کنار سایت خود حتما از یک سرویس CDN استفاده کنند.

 

CDN

 


CDN (Content Delivery Network) چیست ؟

 

تمامی سایت ها برای اینکه نمایش داده بشوند نیاز به یک سرویس میزبانی وب دارند که ممکن است این میزبانی وب ویندوز یا میزبانی لینوکس باشد.

این سرویس دهنده ها در کشور های مختلفی وجود دارند. تصور کنید سایت شما در کشور آلمان میزبانی میشود و یک کاربر از ایران بخواهد وارد سایت شما شود. در حالت عادی از مرورگر کاربر درخواستی برای سرویس دهنده ارسال میشود و در جواب درخواست محتوا سایت برای مرورگر کاربر فرستاده میشود تا در نهایت سایت برای کاربر بطور کامل نمایش داده بشود. و اگر سرور از نظر جغرافیایی فاصله بسیار زیادی از کاربر داشته باشد طبیعتا زمان انتظار کاربر برای دیدن سایت طولانی تر خواهد بود.
یک CDN یا شبکه توزیع محتوا در واقع مجموعه ای از سرور ها در کشور های مختلف جهان است. و یک نسخه از سایت شما روی تمامی این سرور ها وجود دارد و اگر شما از این سرویس استفاده کنید وقتی کاربر قصد ورود به سایت شما را دارد درخواست کاربر به نزدیک ترین سرور از نظر موقعیت جغرافیایی فرستاده میشود و نسخه سایت شما از نزدیک ترین سرور برای کاربر نمایش داده میشود که همین کاهش فاصله در عمل سرعت بارگذاری سایت را تا حد بسیار زیادی افزایش میدهد.
برای مثال بالا اگر همان کاربر از ایران بخواهد سایت شما را که در کشور آلمان میزبانی شده ببیند بر خلاف گذشته این بار سایت شما از روی سرور امارات یا ترکیه به کاربر نمایش داده میشود که نتیجه آن افزایش قابل توجه سرعت سایت شما خواهد شد.

  • یک سروریس دهنده خوب CDN باید دیتا سنتر های مختلفی در سراسر جهان داشته باشد تا بتواند به کاربران از تمامی نقاط جهان بهترین و سریع ترین سرویس را ارائه کند.
  • در CDN یک نسخه از سایت شما بر روی تمامی دیتاسنتر های سرویس دهنده در نقاط مختلف جهان وجود دارد که با توجه به موقعیت جغرافیایی کاربر نزدیک ترین دیتا سنتر سایت را برای کاربر نمایش میدهد.
  • استفاده از سرویس CDN تا حد زیادی در زمان انتظار کاربران برای لود شدن سایت صرفه جویی به همراه دارد و همین یعنی یک امتیاز مثبت از نظر موتور جست و جو برای دادن رتبه بهتر به سایت شما.

 

در تصویر زیر میتوانید اصول کارکرد یک شبکه CDN رو مشاهده کنید :

 

cdn چیست؟

 

چرا از CDN استفاده کنیم ؟

مزایای بسیار زیادی برای استفاده از شبکه توزیع محتوا وجود دارد مانند:

  • کاهش مصرف پهنای باند و منابع هاست شما
  • بهبود رتبه سایت
  • افزایش چشمگیر سرعت سایت
  • رضایت کاربران

که در ادامه کامل تر توضیح داده خواهد شد.

 

بهبود رتبه سایت :

موتور جست و جوی گوگل بیش از 200 فاکتور را برای رتبه دادن به یک سایت مورد بررسی قرار میدهد که سرعت سایت یکی از مهم ترین آنها است. امروزه تعداد افرادی که از گوشی های هوشمند خود برای وب گردی و انجام کارهای روزانه استفاده میکنند بسیار زیاد شده و همین توجه گوگل را بیشتر به سمت سایت های سریع جلب کرده است.

 

کاهش هزینه ها :

وقتی شما از یک CDN استفاده میکنید در واقع فشار چندانی به هاست شما وارد نمیشود. چون شبکه توزیع محتوا وظیفه نمایش سایت به کاربران از دیتا سنتر های مختلف را دارا است.

پس دیگر نیازی نیست شما هزینه های سنگین بابت خرید سرور های اختصاصی و وی پی اس یا خرید پهنای باند اضافی داشته باشید و این کاهش هزینه ها در طولانی مدت چشمگیر خواهد بود.

 

تحمل ترافیک بیشتر :

اگر شما سایت پر بازدیدی دارید بنابراین ممکن است برخی از مطالب شما هزاران کاربر را به سایت شما هدایت کند که در نتیجه فشار بسیار زیادی روی سرور میزبانی کننده شما وارد میشود و باعث میشود سایت شما از دسترس خارج شود یا پیام های خطای مختلفی مانند : Internal server error یا Database error به کاربر نمایش داده شود که اصلا خوشایند نیست.

با کمک یک شبکه توزیع محتوا شما دیگر این مشکلات را نخواهید داشت چون بار ترافیکی بر روی دیتاسنتر های آنها منتقل خواهد شد و فشاری روی سرور های شما نخواهد بود.

 

رضایت کاربر :

هیچ کس علاقه ندارد چند دقیقه برای نمایش یک سایت زمان بگذارد. سایتی که دیر لود میشود به مرور زمان محبوبیت خود را از دست میدهد و سایتی که محبوب نباشد جایگاهی در نتایج گوگل نخواهد داشت.

زمان لود شدن سایت یکی از مهم ترین عوامل در کاهش نرخ پرش سایت یا Bounce Rate است. که ممکن است وقتی کاربر زمان زیادی برای لود شدن سایت شما صبر کند بدون اینکه مطالب سایت شما را مشاهده کند دکمه برگشت را بزند و وارد سایت دیگری شود.
افزایش سرعت سایت یعنی افزایش کاربران، محبوبیت بیشتر و نتیجه آن افزایش فروش و سود آوری سایت برای شما خواهد بود.

 

امنیت :

هنگامی که شما از یک سرویس دهنده CDN استفاده میکنید باید DNS دامنه خود را بر روی آن سرویس دهنده تنظیم کنید و همین باعث میشود افرادی که قصد انجام حملات مختلف خصوصا حملات DDOS بر روی سایت شما دارند در عمل ناکام بمانند.

زیرا آنها نمیتوانند آی پی اصلی سرور شما را ببینند و همچنین شرکت های توزیع محتوا فایروال های بسیار قدرتمندی دارند که بلافاصله حملات را تشخیص میدهد و آنها را خنثی میکند و اجازه نمیدهد آسیبی به سایت شما وارد شود.

سرویس دهنده های CDN فراوانی وجود دارند که از معروف ترین آنها میتوان : MaxCDN ،Cloudflare ،Amazon cloudfront را نام برد. که از میان آنها شرکت کلودفلر Cloudflare به کاربران ایرانی هم بصورت رایگان خدمات میدهد و میتوانید از آن استفاده کنید.
مهم نیست شما یک سایت کوچک با بازدید کم باشید یا یک سازمان بزرگ با هزاران بازدید روزانه. استفاده از CDN برای تمامی سایت ها به یک باید تبدیل شده است. مطمئن باشید که استفاده از سرویس توزیع محتوا تاثیر چشم گیری در بهبود رتبه و سود آوری کسب و کار شما خواهد داشت.

 

 

 

در پایان اگر احساس می کنید سوالاتی دارید که در این مقاله پاسخ آن وجود ندارد می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید  تا در کوتاه ترین زمان به شما پاسخ دهند.

 

 

خرید کدام پلن هاست برای شما مناسب است؟

راهنمای انتخاب هاست مناسب

نحوه دریافت گزارشات مصرف هاستینگ

نمایندگی حجمی هاست reseller

آموزش کنترل پنل مدیریتی plesk

16 نکته قبل از خرید هاست

اصطلاحات رایج در میزبانی وب

انواع پلن هاست

 

 

جهت آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات فراکارانت مشاهده صفحات زیر توصیه شده است...

 

مقایسه پلان های هاست      مقایسه پلان های طراحی سایت        مقایسه پلان های پشتیبانی       مقایسه پلان های بسته خدمات امنیت SSL     نمونه کارهای طراحی سایت        

   

 

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
karait farakaranet

اصطلاحات رایج در میزبانی وب

 

اگر به دنبال خرید یک سرویس میزبانی وب هستید حتما با مراجعه به سایتهای مختلف با اصطلاحات جدیدی روبرو شده اید که اطلاعی در مورد آنها ندارید و همین تصمیم گیری برای انتخاب هاست مناسب را برای شما سخت کرده است. در این مقاله قصد داریم تا برای راحتی شما اصطلاحات رایج در میزبانی وب را معرفی کنیم. البته تعداد این اصطلاحات رایج در میزبانی وب بسیار زیاد است و فقط مهم ترین و پر کاربرد ترین آنها را برای شما گلچین کرده ایم.

 

اصطلاحات رایج در میزبانی وب

 

 

اصطلاحات رایج در میزبانی وب

 

1 – سرور (هاست) :

در واقع سرور یک کامپیوتر قدرتمند است که به یک خط اینترنت پر سرعت متصل است و کاربران میتوانند از سراسر دنیا به آن متصل شوند و فایلهای روی آن را مشاهده کنند. یک سرور با توجه به کیفیت قطعات و قدرت پردازشی که دارد قیمت گذاری میشود.

 

2- دیتا سنتر Data Center :

یکی دیگر از اصطلاحات رایج در میزبانی وب دیتاسنتر است که به مکانی گویند که صدها و حتی هزاران سرور قدرتمند تحت شرایط خاصی در آن نگه داری میشوند. این دیتاسنترها به سریع ترین خطوط اینترنتی دسترسی دارند که با توجه به تعداد سرورها میتوانند تا چند میلیون سایت را نیز میزبانی کنند.

  دیتاسنتر فراکارانت

3- پنل مدیریت :

برای اینکه بتوانید سرویس میزبانی وب خود را مدیریت کنید و عملیاتی مانند: ساخت، ویرایش و حذف اکانت اف تی پی، ایمیل، بانک اطلاعاتی و ... نیاز به یک نرم افزار مدیریت هاست دارید.

از معروف ترین آنها میتوان به: پلسک Plesk ، سی پنل Cpanel و دایرکت ادمین DirectAdmin اشاره کرد. برای آشنایی بیشتر با این نرم افزارها به مقاله کدام پلن هاست برای شما مناسب است مراجعه کنید.

 

4- مقدار فضا Disk Space :

برای اینکه فایلها و اطلاعات خود را بر روی سرور نگه داری کنید نیاز به مقداری فضا دارید که این مقدار با توجه به نوع و کاربرد سایت شما از چند مگابایت تا چندین گیگابایت تقسیم بندی میشود. هرچه حجم صفحات سایت شما بیشتر باشد و مولتی مدیای (عکس، فیلم، صوت) بیشتری داشته باشید به فضا بیشتری برای نگه داری از فایلهای خود نیاز خواهید داشت.

ایمیل ها و بانک های اطلاعاتی مربوط به سایت شما هم بخشی از فضا میزبانی وب را اشغال میکنند.

5 – پهنای باند :

از دیگر اصطلاحات رایج در میزبانی وب پهنای باند است. پلن های میزبانی وب مانند اینترنت خانگی یا همراه که دارای پهنای باند ماهیانه هستند دارای پهنای باند هستند. در واقع این پهنای باند میزان استفاده ماهیانه شما از سرویس میزبانی وب است. به مثال های زیر دقت کنید :

  • شما یک فیلم 20 مگابایتی روی هاست خود قرار داده اید که 100 نفر آن را دانلود کرده اند. پس شما 100x 20= 2000 مگابایت یا حدود 2 گیگ پهنای باند مصرف کرده اید.
  • صفحه اصلی سایت شما 500 کیلوبایت حجم دارد و ماهیانه 10000 نفر از سایت شما بازدید میکنند. پس شما 10000x500=5000000 کیلوبایت یا نزدیک 5 گیگ پهنای باند استفاده کرده اید. البته فقط برای صفحه اصلی سایتتان و اگر یک بازدید کننده از صفحات دیگر سایت شما هم بازدید کند طبیعتا پهنای باند بیشتری مصرف میکنید.

پهنای باند بصورت ماهیانه در اختیار شما قرار میگیرد و اگر قبل از پایان ماه بیشتر از حد مجاز ماهیانه مصرف کنید سرویس میزبانی وب شما معلق میشود تا مجددا گیگ اضافه خریداری کنید.

برای صرفه جویی در مصرف پهنای باند میتوانید فایلهای حجیم خود را روی سایتهای اشتراک گذاری فایل قرار دهید و یا از یک سرویس CDN استفاده کنید.

 

6- اف تی پی FTP(File Transfer Protocol):

یکی دیگر از اصطلاحات رایج در میزبانی وب اف تی پی است که در واقع به شما امکان میدهد از طریق مرورگر یا نرم افزارهای مخصوص اف تی پی مانند Filezilla به سرور متصل شوید و عملیات انتقال فایلها یا حذف و جابجایی آنها را به راحتی انجام دهید.

معمولا یک اکانت اف تی پی بعد از خرید هاست برای شما فرستاده میشود و شما میتوانید از طریق پنل مدیریت برای خودتان اکانت های جدیدی اضافه کنید.

بعد از اینکه با اکانت اف تی پی به هاست متصل شدید، تعدادی پوشه میبینید که هر کدام کاربرد خاصی دارد و برای اینکه سایت شما اجرا شود و کاربران بتوانند محتویات سایت شما را ببینند باید فایلهای خود را در پوشه public_html قرار دهید.

 

7 – اکانت ایمیل Pop3 email:

از دیگر اصطلاحات رایج در میزبانی وب اکانت ایمیل است که با کمک این قابلیت در میزبانی وب شما میتوانید به نام خود ایمیل ایجاد کنید که به صورت xxxx@domain.com است و بجای ستاره ها میتواند هر نامی که شما دوست داشتید قرار بگیرد. برخی از امکانات ایمیل عبارت است از:

  • Pop3: این قابلیت به شما کمک میکند از طریق نرم افزارهایی مانند outlook که بصورت پیش فرض در سیستم عامل ویندوز وجود دارد به سرور متصل شوید و ایمیلهای خود را روی کامپیوتر شخصی دانلود کنید و آنها را بخوانید یا از طریق کامپیوتر خودتان ایمیل بفرستید.
  • Auto responder: این قابلیت به شما کمک میکند وقتی شخصی برای شما ایمیل فرستاد یک پیام از طرف شما بصورت اتوماتیک برای او ارسال شود که از او تشکر کند یا اطلاعاتی به او بدهد.

میزبانی وب

8 - آمار WebStats:

آمار WebStats از دیگر اصطلاحات رایج در میزبانی وب است که با کمک این قابلیت در میزبانی وب شما میتوانید اطلاعات جامعی از بازدیدکنندگان سایت در بازه های زمانی مختلف مانند:

تعداد بازدید

  • مقدار پهنای باند استفاده شده
  • کلمات کلیدی جست و جو شده
  • سایت های ارجاع دهنده بازدید کننده به شما

و این دست اطلاعات بدست بیاورید. که یک سرویس دهنده خوب معمولا چند نسخه مختلف از این نرم افزارهای آمارگیر را روی سرورهای خود نصب میکند.

 

9- FrontPage extension:

این افزونه برای نرم افزار طراحی سایت شرکت مایکروسافت تولید شده و اگر شما از این نرم افزار برای طراحی سایت های خود استفاده میکنید باید دقت کنید که این افزونه روی پلن میزبانی وب شما نصب و فعال باشد.

 

10- CGI :

برخی از شرکت های میزبانی وب به شما اجازه اجرای نوع خاصی از اسکریپت ها که به زبان Perl نوشته شده اند را میدهند. برای اینکه این اسکریپت ها روی سرور شما اجرا شود باید آنها را در پوشه Cgi-bin قرار دهید. اگر با اف تی پی به هاست خود متصل شوید میتوانید این پوشه را ببینید. اسکریپت های perl میتوانند با کاربر تعامل داشته باشد و کارهای نظیر ثبت نام یا جست و جو را انجام دهد.

 

11 – Php :

یک زبان برنامه نویسی تحت وب بسیار معروف است که امکانات بسیار زیادی در اختیار برنامه نویسان قرار داد. پی اچ پی یک زبان سمت سرور Server side است که در واقع دستورات برنامه توسط سرور به صورت html ترجمه میشود و برای نمایش به مرورگر کاربر فرستاده میشود.

این یک قابلیت خوب برای زبان php است که اگر کاربر در صفحه سایت شما کدهای سایت را ببیند، فقط ترجمه html کدها را مشاهده میکند و به اصل کد شما دسترسی نخواهد داشت که این قابلیت کپی کردن کدها را غیر ممکن میکند.

12 – ASP :

یک زبان برنامه نویسی ارائه شده توسط شرکت مایکروسافت که در واقع رقیبی برای Perl بود. برای اجرای کدهای این زبان به سرور ویندوز نیاز دارید و نمیتوان این کدها را روی سرور لینوکس اجرا کرد. توانایی ها و عملکرد آن مانند زبان Perl است.

 

13 – htaccess :

این فایل که در سرویس های میزبانی وب لینوکس وجود دارد به شما کمک میکند تنظیماتی مانند:

  • تغییر دسترسی به پوشه های هاست
  • جلوگیری از دزدیده شدن فایل ها و پهنای باند
  • افزودن قابلیت ReWrite برای سئو و بهینه سازی سایت
  • تنظیمات امنیتی

را روی هاست خود انجام دهید. که تمامی سرویس دهنده های با کیفیت به شما اجازه ساخت این فایل را میدهند. در ساخت و ویرایش فایل .htaccess باید دقت کنید زیرا هر تنظیم اشتباهی در این فایل باعث از کار افتادن سایت شما میشود.

 

14 – SSL :

اگر سرویس میزبانی وب شما قابلیت افزودن اس اس ال را دارا باشد میتوانید گواهی SSL را به صورت جداگانه خریداری کنید و روی هاست خود نصب کنید. افزودن این قابلیت به سایت باعث رمزگذاری شدن اطلاعات مبادله شده بین کاربر و سایت شما میشود و جلوی هک و سو استفاده را میگیرد.

استفاده از این قابلیت خصوصا برای سایتهایی که تبادلات مالی و فروش کالا دارند بسیار ضروری است و همچنین شرکت گوگل استفاده از آن را به عنوان یک امتیاز مثبت در رتبه بندی سایت پیشنهاد کرده است.

 

15 – بانک اطلاعاتی :

در سایتهای امروزی برای اینکه بتوانید اطلاعات ورودی کاربر را ذخیره کنید نیاز به بانک اطلاعاتی دارید. وقتی کاربری در سایت شما ثبت نام میکند، کالایی میخرد، مطلبی منتشر میکند، به مطالب شما نظر میدهد و .... تمامی این اطلاعات در بانک اطلاعاتی ذخیره میشود. بانک اطلاعاتی با توجه به ویندوز یا لینوکس بودن سرور ها با نامهای MySql یا MSSql شناخته میشوند.

  بانک اطلاعاتی فراکارانت

16 – کرون جاب CronJob :

با کمک این قابلیت میتوانید هاست خود را طوری برنامه ریزی کنید که بصورت اتوماتیک در ساعت و روز دلخواه شما یک فرمان را اجرا کند. برای مثال هر شب راس ساعت 12 کل آمار فروش آن روز را صفر کند و به شما ارسال کند یا هر هفته در روز جمعه ساعت 11 شب به تمامی کاربران سایت ایمیل ارسال کند.

قابلیت های کرون جاب بسیار زیاد هستند که با توجه به اسکریپت و نوع خواسته خود میتوانید از آن استفاده کنید.

 

17 – پارک دامنه Parked Domain :

برای هر پلن میزبانی وب شما یک دامنه خریداری میکنید و با قابلیت پارک دامنه شما میتوانید تعداد بیشتری دامنه روی همین هاست فعال کنید که کاربر با وارد کردن هریک از آنها به سایت اصلی شما هدایت میشود.

 

19 – زیردامنه Sub domain :

گاهی نیاز است که برای سایت خود بخش هایی برای اهداف آموزشی یا اضافه کردن بخش جدیدی به سایت ایجاد کنید. برای مثال میخواهید برای سایت خود انجمن یا فروشگاه ایجاد کنید.

برای این کار میتوانید یک زیردامنه ایجاد کنید که به صورت xxxx.domain.com است و بجای ستاره میتوانید هر اسمی که دوست داشتید قرار دهید shop.domain.com که این زیردامنه به پوشه ای به همین نام متصل است و میتوانید فایلهای اجرایی مربوطه را در آن قرار دهید.

 

20 - بک آپ Backup :

گرفتن اطلاعات پشتیبان از سایت یکی از وظایف شما به عنوان مدیر سایت است. اما سرویس دهنده های میزبانی وب هم بصورت روزانه، هفتگی و ماهیانه از تمامی فایلهای روی سرورهای خود فایل پشتیبان تهیه میکنند تا اگر مشکلی برای سرور یا هر یک از کاربران پیش آمد بتوانند سریعا آن مشکل را رفع کنند.

این موارد که مطالعه کردید رایج ترین اصطلاحات در میزبانی وب هستند که تمامی شرکت ها در معرفی پلن های خود از آنها استفاده میکنند.

  بک آپ فراکارانت

شرکت فراکارانت افتخار دارد با 17 سال سابقه و میزبانی هزاران سایت در داخل و خارج از کشور مشاور شما در طراحی سایت و میزبانی وب باشد.

در پایان اگر احساس می کنید سوالاتی دارید که در این مقاله پاسخ آن وجود ندارد می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید  تا در کوتاه ترین زمان به شما پاسخ دهند.

 

سایر مقالات مرتبط

خرید کدام پلن هاست برای شما مناسب است؟

راهنمای انتخاب هاست مناسب

نحوه دریافت گزارشات مصرف هاستینگ

نمایندگی حجمی هاست reseller

آموزش کنترل پنل مدیریتی plesk

16 نکته قبل از خرید هاست

انواع پلن هاست

 

جهت آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات فراکارانت مشاهده صفحات زیر توصیه شده است...

 

مقایسه پلانهای هاست  مقایسه پلانهای طراحی سایت    مقایسه پلانهای پشتیبانی       نمونه کارهای طراحی سایت       مشخصات خدمات و محصولات فراکارانت

  

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
karait farakaranet

16نکته قبل از خرید هاست

نکات مهم قبل از خرید هاست

 

نکات مهم قبل از خرید هاست

 

 

نکات بسیار زیادی در انتخاب هاست وجود دارد که قبل از راه اندازی و طراحی سایت باید به آن توجه کنید. قبل از خرید هاست باید بدانید چه مشخصات فنی نیاز دارید و چگونه یک شرکت خدمات هاست میتواند آنها را برای شما برآورده کند.

امکاناتی از قبیل میزان فضا و پهنای باند، نوع سیستم عامل هاست، تعداد دامنه و بانک اطلاعاتی و… برخی از اصلاحات رایج در میزانی وب هستند. شما باید بتوانید از ابتدا کار طراحی سایت سرویس مورد نیاز خود را به صورت درست انتخاب کنید تا مجبور نشوید پس از زمان کوتاهی هزینه های اضافی بابت خرید پلن های بالاتر بپردازید.

خرید هاست

۱- فضای مورد نیاز :

اگر هدف شما راه اندازی و طراحی سایت ساده به منظور تمرین و یادگیری است میتوانید از فضای کوچک شروع کنید. این مقدار فضا برای اینکه بتوانید چند فایل ساده، کم حجم و کم هزینه داشته باشید و برای تمرین پروژه های برنامه نویسی و تست کردن اسکریپت های مختلف کافی است.

به طور کلی توصیه می شود جمع مورد نیاز فایل ها و اسکریپت ها از ۲۰% فضای هاست بیشتر نباشد. ۳۰% برای فضای ایمیل ها و ۵۰% برای فضای Back up ها رزرو باشد.

اگر قصد راه اندازی و طراحی سایت خدماتی و اطلاع رسانی را دارید، حداقل از پلان های شرکتی شروع کنید. چون بخشی از این فضا بابت نصب اسکریپت مورد نظرتان در طراحی سایت اشغال میشود و مابقی آن بابت نگه داری از تصاویر و فیلم و به طور کلی فایل ها و مطالب و مولتی مدیای سایت استفاده خواهد شد.

 بخش مناسبی برای فضای آدرس های ایمیل خود به هنگام طراحی سایت پیش بینی کنید. به مرور زمان و با پیشرفت سایت تان ممکن است لازم باشد تا چند گیگابایت هم فضا بخرید. طبیعی است هرچه مطالب بیشتری داشته باشید و سایت شما گسترده تر باشد به فضای بیشتری برای نگه داری فایل های طراحی سایت خود نیاز دارید.

برخی از شرکت های خدمات هاست به شما وعده فضای نامحدود میدهند. اما باید بدانید که در عمل این کار ممکن نیست. این فقط یک جمله تبلیغاتی است. زیرا تمامی سرورها اطلاعات شما را بر روی هارد دیسک خود نگهداری میکنند و تمامی هارد دیسک ها هم فضای مشخصی دارند که آن فضا بین کاربران تقسیم شده است. پس چیزی به نام نامحدود وجود ندارد.

عملا این موضوع با خرید هاردهای کم سرعت تر و ارزانتر و سرور های قدیمی تر با ارئه حجم بیشتر انجام می گردد.

برای امتحان شما میتوانید بر روی یکی از همین سرویس های نامحدود فایلهای سنگین قرار دهید و پس از مدتی خواهید دید که شرکت خدمات هاست با شما تماس میگیرد و از شما درخواست میکند پلن هاست خود را ارتقا دهید یا سرویس خود را به سرویس دهنده دیگری منتقل کنید!

 

فضای مورد نیاز

۲- ترافیک ماهانه و پهنای باند :

نکته بعدی قبل از خرید هاست تصمیم گرفتن در مورد مقدار پهنای باند لازم برای سایت تان پس از طراحی سایت است. همانطور که در استفاده از اینترنت خانگی محدودیت دارید و در ماه تا اندازه ای میتوانید از آن استفاده کنید و برای استفاده بیشتر باید گیگ بخرید.

در مورد هاست نیز این موضوع وجود دارد. شرکت های خدمات هاست برای هر پلن مقدار خاصی ترافیک به صورت ماهیانه در نظر میگیرند. اگر شما قبل از پایان ماه بیشتر از آن مقدار استفاده کنید سرویس شما معلق میشود تا بابت خرید گیگ اضافی هزینه پرداخت کنید.

تصور کنید حجم وب سایت شما پس از انجام شدن طراحی سایت ۱ گیگا بایت است. پس بابت هر کاربری که از سایت شما به طور کامل بازدید میکند شما به ۱ گیگا بایت ترافیک نیاز دارید. اگر پهنای باند ماهیانه شما ۱۰۰ گیگ باشد (معادل ۱۰۲۴ مگابایت) شما میتوانید در ماه حدود ۱۰۰ بازدید کننده کامل یا ۱۰۰۰ بازدید کننده که ۱۰% سایت شما را دیده است، داشته باشید. همچنین اگر یک فایل ۱۰۰ مگابایتی در سایت خود قرار داده اید تا کاربران بتوانند دانلود کنند، بابت هر دانلود کاربر به همین مقدار از ترافیک مجاز شما استفاده میشود.

برای حداقل استفاده از ترافیک ماهیانه یا هزینه آن میتوانید از روشهای زیر استفاده کنید:

  • نکات لازم در طراحی سایت را به منظور کاهش حجم سایت و افزایش سرعت آن رعایت کنید.
  • فایل های حجیم و قابل دانلود را به هنگام طراحی سایت بر روی سرویس های آپلود فایل و سرویسهای خارج از هاست خودتان قرار دهید.
  • از پلان ها با ترافیک بالا یا خدمات vps , vds و سرور اختصاصی برای طراحی سایت خود استفاده کنید.

شرکت هایی هستند که وعده پهنای باند و ترافیک نامحدود به شما میدهند که این یک شعار تبلیغاتی است. امیدوار هستند که میزان مصرف شما کمتر از متوسط باشد و اگر حجم مصرفی شما بالاتر از میزان پیش بینی باشد نسبت به لغو قرارداد عمل می کنند.

این کار متاسفانه حرفه ای نیست ولی ابزاری برای جذب کاریر شده است.

۳ – تعداد دامنه و زیردامنه :

ممکن است در آینده پس از طراحی سایت نیاز داشته باشید تا دامنه های دیگری برای سایت خود بخرید و آن را به صفحه اصلی سایت یا زیر گروه های آن متصل کنید. برای مثال در کنار سایت اصلی خود بخواهید قسمت چت روم یا فروشگاه و …. راه اندازی کنید و برای این بخش ها دامنه جداگانه ای بخرید که کاربران با تایپ آن مستقیما وارد بخش مورد نظر بشوند.

همچنین زیردامنه هم میتواند در این مورد به شما کمک کند. اگر سایت شما در آدرس site.com قرار دارد شما میتوانید با ساختن زیردامنه قسمت فروشگاه خود را در shop.site.com یا قسمت پشتیبانی را در support.site.com راه اندازی کنید. با این کار شما در عمل یک طراحی سایت مستقل دیگری انجام داده اید که نیازی به سایت اصلی شما ندارد و حتی میتواند محتوای متفاوتی هم داشته باشد.

قبل از خرید هاست باید دقت کنید که سرویس دهنده قابلیت اضافه کردن چه تعداد دامنه و زیردامنه را به شما میدهد. گرچه عموم طراحی سایت های متوسط نیاز چندانی به این موضوع ندارند و تنها سایتها ی بسیار بزرگ هستند که این موضوع را به طور جدی باید در نظر بگیرند.

۴ – تعداد ایمیل و مشخصات آن :

معمولا در طراحی سایت های خدماتی و شرکتی و سازمان ها از ایمیل خود سایت برای مکاتبات اینترنتی استفاده میکنند و استفاده از ایمیل شخصی برای آنها زیاد مرسوم و پسندیده نیست. پس اگر از این دسته افراد هستید و میخواهید برای طراحی سایت خودتان یک ایمیل با نام و برند خود داشته باشید باید قبل از خرید هاست دقت کنید که شرکت سرویس دهنده چه تعداد ایمیل در اختیار شما قرار میدهد و آیا این ایمیلها قابلیت PoP3 یا IMAP دارند یا خیر.

این دو قابلیت به شما کمک میکند از طریق نرم افزارهای بررسی ایمیل مانند Outlook یا Thunderbird بتوانید بدون وارد شدن به سایت و از طریق همین نرم افزارها ایمیل های خود را بررسی کنید یا ایمیل ارسال کنید.

قابلیت امنیتی ایمیل ها و این که این ایمیل ها به آدرس مخاطب ارسال شوند و در هنگام دریافت در پوشه spam نروند از نکات بسیار مهم تهیه سرویس هاست است.

یک سرویس دهنده حرفه ای باید با تامین لایسنس های معتبر، راه اندازی فایروال های سخت افزاری و نرم افزاری مدیریت شبکه و مانیتور وضعیت ip های این سرویس را به درستی ارائه کند.

 

تعداد ایمیل و مشخصات آن

۵- بانک اطلاعاتی :

تقریبا تمام طراحی سایت های امروزی نیاز به بانک اطلاتی دارند. چون استفاده از سیستم های مدیریت محتوا، فروشگاه های آنلاین و سایر نرم افزارها در طراحی سایت ها فراگیر شده است.

بانک اطلاعاتی محلی است که تمامی اطلاعات کاربران سایت و مطالب شما در آن ذخیره می شود و از نکاتی است که قبل از خرید هاست باید آن را در نظر بگیرید.

هرچه سایت شما کاربران ثبت نام کرده و همچنین مطالب و عملکرد و فرآیند بیشتری داشته باشد به همان مقدار حجم بانک اطلاعاتی آن بیشتر میشود. بسیاری از شرکت های ارائه کننده خدمات هاست رایگان به شما اجازه استفاده از مقدار مشخصی از فضا برای بانک اطلاعاتی را میدهند. ولی در سرویس های هاست غیر رایگان این محدودیت با توجه به نوع پلن تغییر میکند. در پلن های بالاتر هاست که مناسب طراحی سایت های حجیم و پر بازدید است، حجم مناسبی هم برای ساخت بانک اطلاعاتی به هنگام طراحی سایت وجود دارد.

این محدودیت به دلیل نیاز این سرویس های هاست به منابع بسیار بیشتری از RAM و CPU سرور می باشد. که یک سرویس دهنده حرفه ای خدمات هاست که خود را موظف به ارائه خدمات با کیفیت بالا می داند، می بایست آن را در نظر داشته باشد.

 

بانک اطلاعاتی

۶ – پشتیبانی از ماژول ها، اسکریپت ها و فریم ورک ها مختلف :

بعضی از اسکریپت ها در طراحی سایت برای اینکه به درستی کار کنند نیاز دارند که ماژول خاصی بر روی سرور فعال باشد که در غیر این صورت اسکریپت شما پیغام خطا میدهد و به درستی کار نمیکند. به عنوان مثال اسکریپت هایی که برای امنیت بیشتر و جلوگیری از کپی برداری با Zend Optimizer بصورت کد شده و استفاده در طراحی سایت در آمده اند برای اجرا باید ماژول Zend بر روی هاست شما فعال باشد.

پس اگر قصد راه اندازی و اجرای اسکریپت خاصی برای طراحی سایت دارید حتما قبل از خرید هاست این مسئله را با قسمت پشتیبانی در میان بگذارید.

پشتیبانی از ماژول ها، اسکریپت ها و فریم ورک ها مختلف

۷ – پشتیبانی :

یکی دیگر از نکات بسیار مهم قبل از خرید هاست توجه کردن به نوع و کیفیت پشتیبانی شرکت سرویس دهنده هاست است. باید بررسی کنید که در چه بازه زمانی پاسخ سوالات شما از طریق تیکت داده میشود و آیا شرکت، پشتیبانی تلفنی هم دارد؟ آیا پشتیبان چت آنلاین دارد؟ و اینکه سطح دانش نیروی پشتیبان پاسخگو در چه حدی است؟

برخی از شرکت ها از نیروی های تازه کار و با سطح اطلاعات کم برای کاهش هزینه های پشتیبانی سرویس هاست استفاده می کنند. هر چند این کار حرفه ای نیست اما رواج دارد و شما باید حتما این موضوع را مورد بررسی قرار دهید.

گاهی اوقات درست در زمان اوج ترافیک سایت ناگهان مشکلی پیش می آید و سایت شما غیر فعال میشود. در آن زمان شما باید بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن سایت خود را فعال کنید و به حالت اول برگردانید. در غیر این صورت خسارت شدیدی به سایت شما وارد میشود. چون شما به تمامی منابع سرور دسترسی ندارید پس وظیفه تیم پشتیبانی شرکت سرویس دهنده است که در کوتاه ترین زمان ممکن از طریق تیکت، تلفنی یا چت آنلاین به مشکل شما رسیدگی کند.

یک پشتیبانی هاست خوب و سریع و دقیق به دلیل افزایش بهای تمام شده سرویس، ارزش مقداری پرداخت هزینه بالاتر را دارد چون در وقت نیاز واقعا برای شما مشکل گشا خواهد بود.

 

پشتیبانی

۸ – SSH یا Remote desktop

در سرور های اختصاصی یا وی پی اس برای انجام عملیات مدیریتی و نصب و حذف برنامه ها از روی سرور به دسترسی خاصی نیاز دارید. در هاست لینوکس از طریق SSH و در هاست ویندوز از طریق Remote Desktop انجام میشود. سرویس دهنده هاست شما باید این دسترسی ها را به شما بدهد. پس قبل از خرید هاست باید از سرویس دهنده هاست خود بپرسید آیا این امکانات را در اختیار شما قرار میدهد یا خیر.

این موضوع در خرید سرویس های VPS و VDS اهمیت ویژه ای دارد.

۹ – ایجاد فایل htaccess.

برخی از اسکریپت های کاربردی در طراحی سایت برای عملکرد درست نیاز دارند که فایلی به نام htaccess. بر روی هاست ایجاد کنند. این فایل به شما در محافظت از پوشه ها با پسورد، ریدایرکت صفحات سایت، قابلیت Re-write آدرس صفحات (که در سئو بسیار مهم است)، ایجاد دسترسی های خاص برای فایل ها و پوشه ها و بسیاری از موارد دیگر کاربرد دارد. پس شما باید بتوانید این فایل را بر روی هاست خود ایجاد کنید و سرویس دهنده باید این امکان را در اختیار شما قرار دهد.

۱۰ – قابلیت Cron Jobs :

کرون جاب یکی دیگر از قابلیت های اصلی هاست است. با کمک این سرویس شما میتوانید هاست خود را طوری برنامه ریزی کنید تا در ساعت خاصی یک عملیات از پیش تعیین شده را برای شما انجام دهد.

برای مثال یک اسکریپت فروشگاه ساز نیاز دارد تا هر شب راس ساعت ۱۲ تمامی پروسه فروش و خدمات مالی آن روز را صفر کند و روز بعدی را شروع کند که این پروسه از طریق کرون جاب انجام میشود. این فقط یک نمونه از قابلیت های کرون جاب است و این قابلیت میتواند در اتوماتیک کردن بسیاری از پروسه ها بر روی هاست کاربرد داشته باشد.

۱۱ – پشتیبانی از زبان ها :

تمامی طراحی سایت ها و اپلیکیشن ها با یک زبان تحت وب برنامه نویسی شده اند. مانند: Php , Asp , Asp .net , java , Javascript , phyton و سایر زبانهای برنامه نویسی رایج تحت وب که هاست شما باید قابلیت اجرای آنها را داشته باشد. برای اجرای این برنامه ها که در طراحی سایت استفاده شده اند باید ماژول های مخصوص و متناسب با ویرایش زبان برنامه شما بر روی هاست شما نصب و تنظیم باشد.

 

پشتیبانی از زبان ها

۱۲ – بک آپ :

یک امتیاز قابل توجه دیگر قبل از خرید هاست که باید به آن توجه کرد بک آپ گیری منظم توسط خود سرویس دهنده است. به عنوان مسئول طراحی سایت خودتان باید در بازه های زمانی مختلف از مطالب و فایل های خود فایل پشتیبان یا Backup داشته باشید. تا بتوانید اگر مشکلی برای سایت پیش آمد بلافاصله از آن پشتیبان استفاده کنید و سایت خود را به حالت اول برگردانید. اکثر سرویس دهندگان هاست با کیفیت به صورت منظم از تمامی سرورها و فایلهای آن بک آپ گیری روزانه، هفتگی یا ماهیانه دارند. اگر تصادفا شما فراموش کنید که از سایت خود نسخه پشتیبان تهیه کنید میتوانید با سرویس دهنده هاست تماس بگیرید و از آنها بخواهید از بک آپ استفاده کنند و یا سایت شما را اصلاح کنند.

هر چند این مزیت مازاد بر سرویس است اما برای حضور مطمئن در فضای آنلاین یک نیاز واقعی است.

 

بک آپ

۱۳ -نوع سیستم عامل Operating System :

قبلا خواندید که زبانهای مختلفی برای برنامه نویسی تحت وب و طراحی سایت وجود دارد و هر کدام از این برنامه ها برای اجرا شدن نیاز به سیستم عامل مناسب خود را دارند. پلانهای هاست ویندوز برای اجرا اسکریپت Asp.Net مناسب است. پلانهای هاست لینوکس برای اجرای طراحی سایت و اسکریپت های نوشته شده با زبان Php بهترین گزینه هستند. هر نوع اسکریپت برای اجرا روی نوع خاصی از سیستم عامل بهینه شده و بهترین سازگاری را با آن دارد.

۱۴ – آپدیت بودن :

از دیگر نکات مهم قبل از خرید هاست آپدیت بودن یک سرویس دهنده خوب و با کیفیت است. که باید مرتبا سرورهای خود را هم از نظر نرم افزاری و هم از نظر سخت افزاری به روز رسانی کند. زیرا سیستم های قدیمی امکانات کمتری در اختیار کاربر قرار میدهند و از طرفی مشکلات امنیتی فراوانی در آنها وجود دارد که باعث آسیب پذیری و قابل نفوذ شدن سرورها میشود.

وقتی یک نرم افزار آپدیت میشود علاوه بر اضافه شدن امکانات جدیدتر به آن، از نظر مشکلات امنیتی هم ارتقا پیدا میکند و ایرادات موجود در آن رفع میشود. پس هنگام خرید هاست باید از نظر بروز بودن سرویس دهنده مطمئن باشید.

این موضوع برای سرویس دهنده هزینه زاست چرا که سرویس های با لایسنس فعال امکان به روز شدن صحیح را دربر خواهند داشت.

 

۱۵ – آپتایم Uptime :

یک طراحی سایت اینترنتی باید همیشه در دسترس باشد. چون ۲۴ ساعت روز و ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز سال سایت شما در حال بازدید است. پس باید از قابلیت آپتایم هاست خود قبل از خرید هاست مطمئن باشید.

آپتایم یعنی مدت زمانی که هاست میتواند بدون قطعی و وقفه کار کند. به صورت درصد بیان میشود و هرچه به ۱۰۰% نزدیک تر باشد طبیعی است که کیفیت آن سرویس بهتر و بالاتر است.

تصور کنید شما یک تخفیف برای فروش ویژه به مدت ۲ ساعت در سایت خود قرار داده اید و از طریق ایمیل و پیامک و روشهای دیگر به کاربرانتان اطلاع رسانی کرده اید. که در این فروش ویژه شرکت کنند و درست در شروع این زمان سایت شما قطع میشود. خوب این موضوع برای شما یک کابوس خواهد شد. چندین کاربر و مشتری با مراجعه به سایت شما با پیغام خطا مواجه میشوند و از سایت شما خارج میشوند.

نه مدیران سایت ها دوست دارند که سایتشان حتی برای ۱ دقیقه از دسترس خارج باشد و نه کاربران دوست دارند که سایت محبوبشان قطع شود. پس دقت کردن روی میزان آپتایم سرویس دهنده هاست بسیار مهم است.

۱۶ – امنیت Security :

برقراری امنیت هاست از نکات مهمی است که باید قبل از خرید هاست از شرکت میزبانی وب اطمینان حاصل نمایید. البته کار آسانی نیست و نیاز به تخصص دارد. چون باید حتما شخصی که دوره های تخصصی امنیت شبکه را گذرانده مسئولیت تامین امنیت هاست را به عهده بگیرد.

استفاده از آخرین نسخه از سیتم عامل ها و نرم افزارهای موجود و هم چنین استفاده از فایروال های سخت افزاری میتواند تا حد بسیار زیادی امنیت را بالا ببرد. بخش دیگری از امنیت هاست مربوط به کاربر میشود که هرگز نباید اسکریپت های نال شده (Null)، یا همان قفل شکسته را روی هاست نصب کند. چون اکثریت افرادی که اسکریپت های گران قیمت پولی را نال میکنند و قفل آن را میشکنند داخل اسکریپت ویروس یا ابزار آلات هک قرار میدهند و شما با نصب آنها در عمل خودتان را برای هک شدن و سوء استفاده آماده کرده اید. قبل از خرید هاست مورد نظر برای طراحی سایت حتما از نظر امنیت سرویس ها هم باید آن را بررسی کنید.

نکاتی که در این مقاله نکات مهم قبل از خرید هاست مطالعه کردید به شما کمک میکند تا بهترین پلن هاست را برای طراحی سایت خود انتخاب کنید و با هزینه معقول بتوانید کسب و کار آنلاین خود را آغاز کنید و در طراحی و راه اندازی سایت خود با مشکلی مواجه نشوید.

برای مشاهده مشخصات پلن های میزبانی وب فراکارانت میتوانید از صفحه مقایسه پلانهای هاست بازدید کنید یا با کارشناسان ما در تماس باشید.

 

امنیت Security

 

مراحلی که در مقاله نکات قبل از خرید هاست مطالعه نمودید راهنمای آشنایی با مراحل انتخاب میزبانی وب و خرید هاست بود که در مورد تمامی هاست ها صادق است و میزان اهمیت آن ممکن است در موارد مختلف متفاوت باشد.

توجه داشته باشید اگر قرار باشد از سرویس هاست بهینه برای طراحی سایت خود برخوردار باشید باید آن را بشناسید و انتخاب آن را به طراح سایت یا دیگران واگذار نمایید.

در پایان اگر احساس می کنید سوالاتی دارید که در مقاله نکات قبل از خرید هاست پاسخ آن وجود ندارد می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید  تا در کوتاه ترین زمان به شما پاسخ دهند.

 

 

خرید کدام پلن هاست برای شما مناسب است؟

صفر تا صد طراحی سایت و راه اندازی سایت

نحوه دریافت گزارشات مصرف هاستینگ

اصطلاحات رایج در میزبانی وب

راهنمای انتخاب هاست مناسب

آموزش کنترل پنل مدیریتی plesk

نمایندگی حجمی هاست reseller

انواع پلن هاست

 

 

جهت آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات فراکارانت مشاهده صفحات زیر توصیه شده است…
مقایسه پلان های هاست    مقایسه پلان های طراحی سایت        مقایسه پلان های پشتیبانی       مقایسه پلان های بسته خدمات امنیت SSL     نمونه کارهای طراحی سایت        

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
karait farakaranet

قبل از خرید هاست بدانیم.....

 دسته بندی :
خرید هاست
راهنمایی آشنایی با مراحل انتخاب و خرید هاست 

هدف از ارائه مقاله نکات مهم قبل از خرید هاست چه بوده است؟

شرکت طراحی سایت فراکارانت در انتشار این مقاله اهداف زیر را مد نظر دارد…

هدف اول: آشنایی عمومی متقاضیان خرید هاست با فرآیند، نکات، مراحل و اشتباهات در خرید هاست

عموما افرادی که به خرید هاست نیاز دارند یا خود اینکار را انجام می دهند و یا به دلیل وجود نیازهایی حتی خرید هاست را به افرادی که در اطراف خود آشناتر می دانند، می سپارند. هرچند وجود اصلاحات حتی ممکن است این نگرانی را دامن بزند که موضوع تخصصی است. اما در این مقاله سعی داریم به دلایلی که اهمیت دارد، خرید هاست را خودتان انجام دهید.

هدف دوم: ترویج الگویی برای ارائه دهندگان خدمات هاست برای ارائه صحیح و شفاف تر خدمات

متاسفانه تعداد کمی از شرکت های ارائه خدمات هاست به طور تخصصی و جدی به این صنعت می نگرند. بسیاری به دنبال فروش بیشتر با اعلام قیمت های بسیار کمتر از حتی هزینه تمام شده هستند. بسیاری نیز به آن چه در تبلیغ خود نامحدود اعلام می کنند تنها به عنوان ابزاری برای جذب مشتری نگاه می کنند.

اگرچه هزینه های بسیاری مانند فضای دیتاسنتر استاندارد، نیروی فنی متخصص، پشتیبانی فنی، لایسنس ها، امنیت و مواردی دیگر به نظر فراموش شده اند.

شرکت طراحی سایت فراکارانت قصد دارد به عنوان یکی از اولین بنیانگذاران صنعت خرید هاست در ایران که از سال ۱۳۷۷ در ترویج فرهنگ صحیح مصرف از هیچ روش و هزینه ای فروگذار نکرده است، مسیر ارائه خدمات تخصصی تر همراه با حفظ منافع بلند مدت شرکت ها که همان حرکت در مسیرتان است، به بهبود عمومی سطح خدمات کمک نماید.

 

خرید هاست

 شرکت طراحی سایت فراکارانت مطالعه مقاله خرید هاست را به چه کسانی پیشنهاد می کند:

  • مالکین و دارندگان وب سایت و خدمات آنلاین که نیاز به خرید هاست دارند.
  • طراحان سایت و شرکت های طراحی سایت.
  • شرکت های ارائه خدمات هاست و میزبانی وب.
  • مشاورین و مدیران IT شرکت ها و سازمان ها.

پیش نیاز مطالعه مقاله نکات مهم قبل از خرید هاست چیست؟

مقاله خرید هاست به عنوان یک مقدمه عمومی برای مخاطب تدوین شده و نیاز به پیش نیازی ندارد. اتفاقا می تواند نقطه شروع مناسبی برای مطالعه سایر مقالات شرکت طراحی سایت فراکارانت در حوزه هاست و میزبانی وب باشد.

روش پیشنهادی شرکت طراحی سایت فراکارانت برای مطالعه مقاله نکات مهم خرید هاست چیست؟

  • شناسایی فضای مورد نیاز برای طراحی سایت
  • پهنای باند مورد نیاز برای طراحی سایت
  • تعداد دامنه و زیر دامنه
  • تعداد ایمیل دریافتی پس از طراحی سایت
  • منابع RAM و CPU مورد نیاز پس از طراحی سایت
  • تعداد کاربر همزمان
  • کشور استقرار هاست
  • بانک اطلاعاتی استفاده شده در طراحی سایت
  • پشتیبانی از ماژول ها، اسکریپت ها و فریم ورک های مختلف و محدودیت های آن
  • خدمات پشتیبانی پس از طراحی سایت
  • SSH یا RDP
  • ایجاد فایل htaccess
  • قابلیت cornjob
  • پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی استفاده شده برای طراحی سایت
  • آپتایم بودن
  • آپدیت بودن
  • نوع سیستم عامل
  • بک آپ گیری از سایت پس از طراحی سایت

تعداد کاربر همزمان روی سایت

نکته ایست که در بیشتر مواقع نه عموم سرویس دهندگان هاست به آن اشاره می کنند و نه چندان سوالی است که نزد دارندگان وب سایت ها رواج داشته باشد، اما از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اینکه بینندگان وب سایت شما در هر لحظه حداکثر می توانند چند کاربر باشند نسبت بسیار مستقیمی با امکان میزان رشد سایت شما دارد.

به طور مثال اگر کابر همزمان سایت شما ۱۰ نفر در هر لحظه باشد، اگر به دلیل رشد بازدید، تبلیغ یا حراجی در یک لحظه سایت شما بیشتر از این مقدار بازدید داشته باشد، نفر ۱۱ به بعد سایت شما را نخواهند دید.

توجه به این موضوع و سوال و پرسش آن می تواند تا حد زیادی تکلیف فروشنده سرویس هاست را برای نوع خدمت مورد نیاز شما مشخص کند و شما می توانید سرویسی را انتخاب کنید که از نظر فنی نیاز شما را تامین می کند.

البته منابع زیادی تنها هزینه ی شما را افزایش می دهد، پس بهتر این است که پس از تکامل مراحل طراحی سایت همزمان با رشد کاربر، شما هم منابع را افزایش دهید.

 

تعداد کاربر همزمان روی سایت

 

کنترل پانل هاست

کنترل پانل هاست برای مدیریت بهتر و راحت تر سرویس های هاست طراحی شده اند. امروزه کنترل پانل های متعدد دارای لایسنس و رایگان در سرویس دهندگان مختلف مورد استفاده قرار می گیرد.

انتخاب کنترل پانل قوی تر برای شرکت ارائه کننده خدمات هزینه های زیادی به ازا هر سرور دربر خواهد داشت. به همین دلیل بسیاری از سرویس دهندگان هاست ارزان به سمت استفاده از کنترل پانل های حرفه ای مانند پلسک نمی روند. تا بتوانند سرویس هاست خود را ارزان تر بفروشند.

ولی در عمل شما امکان استفاده محدودتری داشته و از بسیاری قابلیت ها پس از خرید هاست محروم می شوید.

کشور استقرار سرور هاست

انتخاب کشور استقرار سرور هاست به موارد زیر مربوط است:

  1. مقایسه میزان آپ تایم دیتاسنتر ها در نقاط مختلف (کیفیت اینترنت دیتاسنتر)
  2. کمترین فاصله بین عموم کاربران با محل استقرار سرور
  3. اهمیت دسترسی فیزیکی به سرور و دیتاسنتر
  4. امکان پذیری نصب و راه اندازی SSL (در ایران این سرویس بسیار محدود قابل انجام است)
  5. میزان اعتبار دیتاسنتر نزد سایر سرویس دهندگان ایمیل در سطح جهانی

عموما شما باید بعد از طراحی سایت با در نظرگیری موارد فوق تصمیم بگیرید. گرچه یک راه حل استفاده از سرویس های cdn، در کنار تامین هاست با کشور مناسب است.

 

کشور استقرار سرور هاست

منابع مجاز سرویس RAM و CPU

هرچند در پارامترهای خرید هاست عموما تنها به گزینه حجم هاست اشاره شده است و مناسفانه تاکید برآن به یک اشتباه مصطلح تبدیل شده، با این حال باید بدانیم مهمتر از حجم میزانی است که سهم سرویس شما از RAM و CPU سرور خواهد داشت.

در نظر بگیرید که پس از طراحی سایت وب سایت شما برای عملکرد صحیح خود و همینطور بانک اطلاعاتی در پاسخ به نیاز کاربران به میزان کافی منابع RAM و CPU نیاز دارد.

عموم سرویس دهندگان هاست ارزان، با تعریف تعداد زیادی کاربر بر روی هر سرور، عملا سهم قابل دستیابی سایت یا اپلیکیشن شما را ناچیز می نمایند. هرچند ممکن است در تعریف به شما دسترسی نامحدود داده باشد.

زمانی که در یک سرور ۷۰۰ وب سایت تقریبا مشابه تعریف شده اند و عملا ۳۰% تا ۴۰% منابع سرور هم توسط سیستم عامل و ابزارهای پایه اشغال می گردد. شما حداکثر به یکدهم درصد از منابع سرور دسترسی دارید.

این سرویس دهندگان با ارائه سرویس با قیمت کمتر (مثلا نصف)، پنج برابر سرویس دهنده ای که ۷۰ سرویس را بر روی سرور خود تعریف کرده اند سود می برند. در صورتی که آن که زیان می بیند وب سایت شما خواهد بود.

منابع RAM و CPU مانند اکسیژن و آب برای حیات و رشد وب سایت پس از طراحی سایت لازم هستند.

ادامه مطلب در.....


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
karait farakaranet