بدلیل پیشرفت تکنولوژی بسیاری از فعالیت ها آنلاین و اینترنتی شده اند. با توجه به آنلاین شدن فعالیت ها، باید صاحبان کسب و کار در تلاش باشند تا کسب و کاری بهینه و با کیفیت به کاربران ارائه دهند.

یکی از موارد مهم و تاثیر گذار بر ارائه کیفیت فعالیت کسب و کار، سرور مناسب می باشد در ادامه قرار است درباره سرور چیست؟ انواع سرور و سرور اختصاصی چیست؟ ویژگی های سرور اختصاصی و چگونگی اجاره آن صحبت شود.

 

سرور چیست؟

سرور

سرور همانند یک کامپیوتر پر قدرت با رم و حافظه بالا می باشد که بطور شبانه روزی روشن بوده و به اینترنت وصل است.  سرور جهت فراخوانی اطلاعات و پاسخ به نیاز کاربران هنگام سرچ مطلب در سایت کاربرد دارد.

 انواع سرور:

سرورها با توجه به نوع پاسخ و.... چند نوع می باشد.

 

سرورهای ابری:Cloud Server

سرور ابری

سرور ابری یک سرور قدرتمند می باشد که با استفاده از فناوری ابری، امکان ارتقا یا کاهش منابع سخت افزاری سرور را برای کاربر در لحظه فراهم می‌کند. سرور ابری نوع خاصی از سرورهای اشتراکی می‌باشد با این تفاوت که رم کاملاً اختصاصی دارد.

 

سرورهای اشتراکی: Shared Server

سرورهای اشتراکی همزمان میزبان چند تا سایت می باشند و سایت ها از رم و حافظه مشترک استفاده می کنند.

 

سرورهای اختصاصی:Dedicated Server

سرورهای اختصاصی فقط میزبان یک سایت می باشند و به نوعی کارفرما بطور کامل یک سرور را اجاره کرده است. در این حالت سایت ها از رم و حافظه اختصاصی استفاده می کنند.

سرور اختصاصی و مجازی

سرورهای مجازی:Virtual Server

سرورهای اختصاصی توسط نرم افزار مجازی ساز به چند سرور مجازی تقسیم می شوند. عملکرد سرورهای مجازی با یک تفاوت مانند سرورهای اشتراکی می باشد. آن تفات اینست که سایت ها از رم و حافظه اختصاصی استفاده می کنند.

 

انواع سرور اختصاصی:

سرور اختصاصی داخل کشور یا سرور اختصاصی ایران که منبع ارائه دهنده آن از ایران می باشد.

سرورهای اختصاصی خارج کشور بسته به کشور می تواند اروپایی، آمریکا و ترکیه و... باشد. سرورهای اختصاصی ترکیه بدلیل نزدیکی به ایران سرعت خوبی دارد؛ ولی سرورهای اختصاصی اروپا آپ تایم بالایی دارند.

 

ویژگی های سرور اختصاصی:

  • قدرتمند است و عملکرد بالایی دارد.

  • کمبود منابع برای کاربران سرورهای اختصاصی معنا ندارد و امکان ارتقا در صورت لزوم وجود دارد.

  • بعضی کاربران میزبانی سرور را با توجه به کسب و کارشان کاملا اختصاصی می خواهند؛ که سرور اختصاصی برای آنها مناسب است.

 

تفاوت سرور اختصاصی با سرور مجازی و ابری؟

 

اجاره سرور اختصاصی:

سرور اختصاص

جهت اجاره سرور اختصاصی پس از بررسی موقعیت مد نظر خود و انتخاب موقعیت جغرافیایی، می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان جهت اجاره و انتخاب موقعیت بهتر داشته باشید.

02123087

منابع:

اجاره سرور اختصاصی

سرور اختصاصی