بخش دوم : معرفی خدمات گارانتی وب سایت

گارانتی از جمله مهم ترین خدمات نگهداری سایت است که شرکت ارائه دهنده خدمات طراحی سایت موظف است به مشتریان خود ارائه دهد. یک شرکت معتبر طراحی سایت در زمان عقد قرارداد طراحی سایت خدمات گارانتی با مدت زمان مشخص (معمولا یک سال) را نیز به بندهای  آن می افزاید. باید توجه داشت خدمات ارائه شده در فاز طراحی سایتشامل دو بخش است. بخش اول شامل نرم افزارها و پلاگین هایی است که از دیگر منابع مورد استفاده قرار گرفته است. و بخش دوم طراحی هایی است که توسط تیم طراح صورت پذیرفته است.

یک تیم حرفه ای طراحی سایت پلاگین ها و خدماتی برمی گزیند که دارای بروزآوری مرتب بوده و باعث قطع شدن زنجیره بروزآوری وب سایت نمی شود. بنابراین صحت این بخش تضمین شده است و گارانتی شامل آن نمی شود.

موضوع اصلی گارانتی در خدمات نگهداری سایت بخش دوم خدمات طراحی سایت می باشد. به این صورت که با پایان فاز طراحی، نسخه ی تحویل داده شده به عنوان یک نسخه شاهد در نظر گرفته می شود. چنانچه پس از آن وب سایت در هر بخشی دچار خطا شود، دارنده وب سایت می تواند به صورت تلفنی و یا ارسال تیکت موارد را اطلاع دهد. در این مرحله تیم پشتیبانی فنی وب سایت با بررسی نسخه شاهد، اعلام می دارد این خطا در آن نسخه وجود دارد یا خیر. در صورت وجود خطا شرکت مجری موظف به اصلاح و بهبود وضعیت می باشد. اما چنانچه این خطا در آن نسخه وجود نداشته باشد و به دلایل دیگری همچون گذر زمان و عدم بروزرسانی وب سایت رخ داده باشد مشمول گارانتی نخواهد بود.
همچنین ممکن است در گذر زمان برخی روش های طراحی سایت که در زمان انجام فاز طراحی مرسوم بوده و مورد استفاده قرار گرفته است توسط کلیه سیستم ها منسوخ شده و در عملکرد خود دچار مشکل شوند. گارانتی شامل چنین مواردی نیز نمی شود.
برخی به اشتباه مواردی چون پشتیبانی تلفنی وب سایت، تغییر برخی عملکردها و یا افزودن عملکرد و امکانات جدید را جزئی از خدمات گارانتی وب سایت می دانند. در صورتی که این موارد کاملا از هم مجزا بوده و ضروری ست انواع خدمات نگهداری وب سایت از یکدیگر تفکیک شوند. پشتیبانی تلفنی و افزودن عملکرد جدید از سایر خدمات نگهداری سایت است که در سایر بخش های مقالات به تفصیل در مورد آن ها صحبت شده است.
در خصوص اعمال تغییرات نیز ذکر این نکته ضروری ست که تیم طراحی سایت فراکارانت این امکان را در اختیار مشتریان خود قرار می دهد تا در یک مهلت ۳۰ روزه پس از تحویل سایت تغییرات مورد نظر خود را که در راستای بهبود پروژه است جهت اعمال در وب سایت تحویل داده شده اعلام نمایند.

جهت اطلاع دقیق از سایر خدمات نگهداری وب سایت و تعرفه پشتیبانی سایت به سایر بخش های این مجموعه از مقالات مراجعه نمائید. همچنین می توانید با تیم مشاوره فراکارانت در تماس باشید.

بخش اول : انواع خدمات نگهداری وب سایت

بخش سوم : معرفی خدمات بروزآوری وب سایت

بخش چهارم : معرفی خدمات پشتیبانی تلفنی

بخش پنجم : معرفی خدمات افزایش امکانات عملکردی وب سایت

بخش ششم : معرفی خدمات بروزآوری محتوا

بخش هفتم : معرفی خدمات امنیت وب سایت